Marketing

Tartalomgyártás mesterfokon. Csináld úgy, ahogyan a profik!

Summary

A tartalommarketing elengedhetetlen része sikeres online megjelenésednek, hiszen segítségével érheted el leghatékonyabban a célközönségedet, szólíthatod meg régi és új fogyasztóidat egyaránt.   A jól megválasztott tartalmak által értéket teremthetsz, hiteles és megbízható vállalkozásként kerülhetsz a köztudatba.   Szeretnél több energiát […]

A tartalommarketing elengedhetetlen része sikeres online megjelenésednek, hiszen segítségével érheted el leghatékonyabban a célközönségedet, szólíthatod meg régi és új fogyasztóidat egyaránt.

 

A jól megválasztott tartalmak által értéket teremthetsz, hiteles és megbízható vállalkozásként kerülhetsz a köztudatba.

 

Szeretnél több energiát fektetni a tartalommarketingbe? Elindulnál, de nem tudod hogyan? Íme néhány létfontosságú tényező, amely segít elképzeléseid összesítésében.

Mit érdemes meghatároznod a tartalomgyártás előtt?

Mielőtt még nekilátnál a végeláthatatlan tartalomgyártásnak, érdemes az alábbi tényezőket végiggondolnod a sikeresség érdekében.

1.    Ki a célcsoportod?

Tartalomgyártás esetében érdemes tüzetesebben megvizsgálnod célcsoportodat. A termék vagy szolgáltatás létrehozásakor ugyan meghatároztad, hogy kik azok, akiket el szeretnél érni, a tartalomgyártás esetében még mélyebbre szükséges ásnod.

 

Mely tényezőket vizsgálj meg tüzetesebben?

  • Tudd meg mi az, amit szeretnek, mire vágynak, mi az, ami megmozgatja és cselekvésre vagy leginkább fogyasztásra készteti őket.
  • Tudd meg mikor a legaktívabbak, melyek azok az online felületek, amelyen jelen vannak és mik a fogyasztási szokásaik.
  • Tudd, hogy milyen jellegű anyagokkal keltheted fel a figyelmüket és teheted vonzóvá márkádat.

 

Szokásaikat, érdeklődésüket és vágyaikat piackutatás segítségével tárhatod fel, amely kifejezetten időigényes feladat, de mindenképpen érdemes rá energiát szánnod.

2.    Mi legyen a téma?

Nem könnyű feladat olyan naprakész, friss és változatos témák felsorakoztatása, amely jelenleg a célcsoportodat foglalkoztatja. Szintén kutatómunkát igényel ennek az elemnek a feltárása, azonban szakmai cikkekből és videókból könnyen meríthetsz, mindazonáltal pedig célközönséged társaságában is elvegyülhetsz információszerzés céljából.

3.    Milyen jellegű legyen a tartalom?

A tartalom jellege, azaz a formátum is kifejezetten fontos. A célcsoportod jellemzői ugyan behatárolják a választani kívánt formátumot, hiszen megvannak a saját preferenciáik.

 

Mindazonáltal nem szabad egyetlen formátumra specializálódnod, a legjobb az, ha változatosságra törekszel. Formátum tekintetében választhatod a blogbejegyzést, a rövid vagy hosszabb videókat, a közösségi média posztokat, a podcastokat, a PR cikkeket, valamint az infografikákat.

 

Jelenleg a cikkek, a képes közösségi média posztok, a podcastok, valamint a videós tartalmak örvendenek a legnagyobb népszerűségnek – célcsoport jellegzetességeitől függetlenül.

4.    Hova kerüljön fel a tartalom?

Ez a pont, szorosan összefügg a tartalom formátumával, hiszen annak jellege leszűkíti a választandó felület típusát. Saját weboldal, Facebook, Instagram TikTok, YouTube, LinkedIn vagy egyéb közösségi média felület? Vizsgáld meg célcsoportod fogyasztási szokásait, tesztelj különböző felületeket, különböző formátumokkal. A valós és tapasztalaton alapuló adatoknak köszönhetően nem fogsz mellé lőni.

 

A sikeres tartalommarketing egy igen összetett folyamaton nyugszik, amely során számos tényezőt szükséges feltárnod piackutatás által. Amennyiben jól csinálod és az előzőekben felsorolt tényezőket megvizsgálod, akkor hozzájárulhatsz vállalkozásod fellendítéséhez.