Tartalomgyártás mesterfokon. Csináld úgy, ahogyan a profik!
Summary
A tartalommarketing elengedhetetlen része sikeres online megjelenésednek, hiszen segítségével érheted el leghatékonyabban a célközönségedet, szólíthatod meg régi és új fogyasztóidat egyaránt. A jól megválasztott tartalmak által értéket teremthetsz, hiteles és megbízható vállalkozásként kerülhetsz a köztudatba. Szeretnél több energiát […]
A tartalommarketing elengedhetetlen része sikeres online megjelenésednek, hiszen segítségével érheted el leghatékonyabban a célközönségedet, szólíthatod meg régi és új fogyasztóidat egyaránt.
A jól megválasztott tartalmak által értéket teremthetsz, hiteles és megbízható vállalkozásként kerülhetsz a köztudatba.
Szeretnél több energiát fektetni a tartalommarketingbe? Elindulnál, de nem tudod hogyan? Íme néhány létfontosságú tényező, amely segít elképzeléseid összesítésében.
Mit érdemes meghatároznod a tartalomgyártás előtt?
Mielőtt még nekilátnál a végeláthatatlan tartalomgyártásnak, érdemes az alábbi tényezőket végiggondolnod a sikeresség érdekében.
1. Ki a célcsoportod?
Tartalomgyártás esetében érdemes tüzetesebben megvizsgálnod célcsoportodat. A termék vagy szolgáltatás létrehozásakor ugyan meghatároztad, hogy kik azok, akiket el szeretnél érni, a tartalomgyártás esetében még mélyebbre szükséges ásnod.
Mely tényezőket vizsgálj meg tüzetesebben?
- Tudd meg mi az, amit szeretnek, mire vágynak, mi az, ami megmozgatja és cselekvésre vagy leginkább fogyasztásra készteti őket.
- Tudd meg mikor a legaktívabbak, melyek azok az online felületek, amelyen jelen vannak és mik a fogyasztási szokásaik.
- Tudd, hogy milyen jellegű anyagokkal keltheted fel a figyelmüket és teheted vonzóvá márkádat.
Szokásaikat, érdeklődésüket és vágyaikat piackutatás segítségével tárhatod fel, amely kifejezetten időigényes feladat, de mindenképpen érdemes rá energiát szánnod.
2. Mi legyen a téma?
Nem könnyű feladat olyan naprakész, friss és változatos témák felsorakoztatása, amely jelenleg a célcsoportodat foglalkoztatja. Szintén kutatómunkát igényel ennek az elemnek a feltárása, azonban szakmai cikkekből és videókból könnyen meríthetsz, mindazonáltal pedig célközönséged társaságában is elvegyülhetsz információszerzés céljából.
3. Milyen jellegű legyen a tartalom?
A tartalom jellege, azaz a formátum is kifejezetten fontos. A célcsoportod jellemzői ugyan behatárolják a választani kívánt formátumot, hiszen megvannak a saját preferenciáik.
Mindazonáltal nem szabad egyetlen formátumra specializálódnod, a legjobb az, ha változatosságra törekszel. Formátum tekintetében választhatod a blogbejegyzést, a rövid vagy hosszabb videókat, a közösségi média posztokat, a podcastokat, a PR cikkeket, valamint az infografikákat.
Jelenleg a cikkek, a képes közösségi média posztok, a podcastok, valamint a videós tartalmak örvendenek a legnagyobb népszerűségnek – célcsoport jellegzetességeitől függetlenül.
4. Hova kerüljön fel a tartalom?
Ez a pont, szorosan összefügg a tartalom formátumával, hiszen annak jellege leszűkíti a választandó felület típusát. Saját weboldal, Facebook, Instagram TikTok, YouTube, LinkedIn vagy egyéb közösségi média felület? Vizsgáld meg célcsoportod fogyasztási szokásait, tesztelj különböző felületeket, különböző formátumokkal. A valós és tapasztalaton alapuló adatoknak köszönhetően nem fogsz mellé lőni.
A sikeres tartalommarketing egy igen összetett folyamaton nyugszik, amely során számos tényezőt szükséges feltárnod piackutatás által. Amennyiben jól csinálod és az előzőekben felsorolt tényezőket megvizsgálod, akkor hozzájárulhatsz vállalkozásod fellendítéséhez.