Az algák a fehérjék királyai

Hozzászólás előzményeinek megtekintése »
(Ide kattintva megtekintheted a beszélgetést, amihez ezt a hozzászólást írták)

Az algák a fehérjék királyai

Kedves Csilla!

Azt azért ne felejts el, hogy az étkezésed is tartalmaz fehérjét. Sőt, ha ügyesen táplálkozol, akkor a növényi fehérjékkel is szép, tónusos izomzatot lehet ám elérni (lásd: Frank Medrano, Attila Hilldmann). 

Edzés után elég az 1 adagnyi fehérjét meginni, és a többit a táplálkozás során bevinni. 

Hogy ne legyen annyira unalmas mindig csak a Chox shaket inni, ezért a Garden of Life növényi fehérjekészítményeit és a kendermagfehérje port is kipróbálhatod. Az algák és a goji  is kiemelkedő aminosavforrást jelentenek.

Az algák közül főleg a spirulina és chlorella az, amelyeknek kiemelkedő a fehéjetartalma. Ezekben az algákban lévő fehérje 4x könnyebben szívódik fel, mint az, ami pl. a marhahúsban van. Mivel kb. 3x annyi fehérjét tartalmaznak, mint a marhahús, a jobb felszívódás esetükben azt jelenti, hogy azonos súlyú algából 12x több fehérjéhez lehet jutni.

Semmiből sem érdemes túl sokat bevinni. Örök szabály, hogy mindenben találjuk meg az "arany középutat". Nemcsak a vese, hanem a kálcium készletek is kárát láthaják a magas fehérjebevitelnek. A kutatások szerint, ha a napi fehérjebevitel meghaladja a 75g-ot, akkor könnyen megeshet, hogy nagyobb mennyiségű kálciumot űrít ki a vizeletével, mint amennyi az étkezés során felszívódik.

Eredeti tartalom és hozzászólások:
  EVP kódom: